Steeds meer projectontwikkelaars kiezen tegenwoordig voor hoogstaande fotorealistische afbeeldingen voor hun (nog te bouwen) project. Het presenteren van een project is zeer belangrijk. Goede visuele communicatie kan daar een onderdeel van zijn. Een visualisatie is een zeer krachtig medium, het vertelt een verhaal, neemt de lezer mee en is veel meer dan een afbeelding/video alleen. Het geeft de mogelijkheid om de lezer een gevoel te geven bij een project dat misschien nog niet eens werkelijkheid is.
De voordelen
Een afbeelding zegt meer dan duizend woorden en afbeeldingen pakken ook sneller de aandacht dan grote lappen tekst. Een afbeelding maakt uw project meteen helder voor u en uw doelgroep.
Neem bijvoorbeeld de visualisatie van de Twee-onder-één-kapwoning hiernaast afgebeeld. Uw doelgroep kan meteen zien waar de kavelgrens loopt, dat het wonen aan het water betreft, dat de wijk is opgebouwd uit dezelfde type woningen en nog veel meer beeld impressies. Het voordeel hiervan is dat u dit niet meer, of minder uitgebreid, in tekst hoeft te verwoorden, de afbeelding spreekt namelijk voor zich. Dit kan toekomstige kopers sneller overhalen om zich aan te melden voor de verkoop.
Doelgroep
Bij het maken van een visualisatie is de doelgroep het belangrijkst. Is het bedoeld om investeerders over te halen om uw vastgoed project te bouwen? Of wilt u uw project verkopen aan een specifieke doelgroep?
Zodra de doelgroep bekend is kan er gericht gewerkt worden aan de visualisatie. Is het project voor toekomstige investeerders? Dan wordt er extra aandacht besteed aan de functionaliteit en details van uw project. Investeerders willen uiteraard graag zien waar hun geld terecht komt. Is uw visualisatie bedoeld om kopers te trekken voor uw (te bouwen) vastgoed? Dan wordt er extra aandacht besteed aan gevoel, sfeer en ruimte. Zo kunnen toekomstige bewoners zich beter inbeelden in waar ze komen te wonen en worden ze extra geprikkeld om die bezichtiging te boeken of het contract te tekenen!
Comments